torsdag 19 maj 2011

Hemma igen







Jaa då var jag hemma igen. Har varit en underbar liten semester och fantastiskt kul att få uppleva ett nytt spännande land inte minst! Vi bodde på ett beachhotell i orten Negombo. Första dagen blev det poolhäng, sol, bad och avslutades med en härlig middag. Dag två valde vi att turista på. Vi bokade en chaufför från hotellet o gav oss iväg i ottan mot staden Kandy. Vi besökte ett elefanthem, en tefabrik, en örtträdgård och en fantastisk botanisk trädgård. Vi avslutade med ett besök i ett buddistikt tempel i Kandy. Kändes som man allt blev lite religiös där i templet när man strödde blommor framför en buddastaty haha! Efter det var vi så möra o begav oss hemåt mot hotellet igen. Det tog ganska lång tid att ta sig igenom trafiken. Trafiken på Sri lanka är inte att leka med. Det är vänstertrafik, alla kör om alla på jättesmala vägar o tutar mest hela tiden. Jag kände mig lite lättad att vi överlevde den bilturen faktiskt. Men oerhört kul att se hur folk lever o den fantastiska naturen var det absolut. Så jag rekommenderar verkligen att man åker runt när man är i Sri Lanka. Upplevde människorna som trevliga fick oerhört bra service på hotellet och vi fick mycket för pengarna. En hummermiddag med vin för två ca. 700kr, en helkroppmassage på SPA:t 292kr. Jag hade det jättebra i Sri Lanka ock åker gärna dit igen om jag kan. Sri lanka är på väg att resa sig och kommer nog bli oerhört populärt att åka till. Man ska vara medveten om att de har haft krig och oroligheter mycket länge och  det är stora kontraser mellan gatan o hur det ser ut på hotellen. Folket har haft det svårt och man stöter på tiggare. Att tänka på mer: man ska vara försiktigt när man väljer taxi, taxibilarna ser ut som vanliga bilar och man ska vara på sin vakt. Glöm inte att packa ner myggmedel, det var oerhört mycket mygg dygnet runt! Jag har väl en sisådära 25 myggbett på vardera ben! huuu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar